Veelgestelde vragen over bestellen, levering en garantie

Snel antwoord op jouw vragen over banden, levering, betaling, retour en garantie. Transparant, professioneel en zonder verrassingen.

Wat komt er nog bovenop de prijs die ik zie?

Helemaal niets. De prijs die je ziet, is de totaalprijs per band – inclusief btw, Afvalbeheersbijdrage én transportkosten.

Bij bestellingen vanaf 2 banden is de verzending gratis.
Bestel je slechts 1 band, dan rekenen we €8,95 verzendkosten. Dit zie je direct in je winkelmandje.

Let op: Alle prijzen op onze website zijn per band, tenzij anders vermeld.
Een volledige set bestaat dus uit 4 losse banden.

Geen verborgen kosten – je ziet altijd vooraf de volledige prijs.
Geen verrassingen achteraf, gewoon duidelijk en eerlijk.

Zit de montage ook in de prijs?

Nee, montage- en balanceerkosten zijn niet inbegrepen.
Je betaalt deze rechtstreeks aan de montagepartner van jouw keuze.
Onze montagepartners vind je overzichtelijk bovenaan de site, gesorteerd per provincie.
Of ga direct naar het overzicht via deze link: Montagepartners
Per locatie vind je:

  • Prijzen voor montage en balanceren
  • Extra diensten (zoals uitlijnen, APK, bandenopslag, leenauto)
  • Contactgegevens om direct een afspraak te maken

Je maakt zelf de afspraak met de partner. Wij leveren alleen de banden – zo houd jij de regie en weet je vooraf waar je aan toe bent.

Waarom betaal ik Afvalbeheersbijdrage?

De Afvalbeheersbijdrage is een wettelijk verplichte toeslag om oude banden verantwoord te laten recyclen.
Bij aankoop van nieuwe banden bij ons is dit bedrag al inbegrepen in de prijs.

Bij montage hoef je dus niet opnieuw voor afvalverwerking te betalen – dat is bij ons al geregeld.

Wij zijn aangesloten bij Stichting RecyBEM, die zorgt voor de correcte afvoer van afgedankte autobanden in Nederland.
Zo dragen we samen bij aan een schoon milieu én een circulaire economie.

Zijn alle banden altijd op voorraad?

Niet altijd. De voorraad op onze website is vrijwel actueel, maar kan gedurende de dag veranderen door aankopen of wijzigingen bij onze leveranciers.

In drukke seizoenen – zoals maart/april (wissel naar zomerbanden) en oktober/november (wissel naar winterbanden) – gaat het vaak extra snel. Het kan dan voorkomen dat een artikel vlak na je bezoek al niet meer beschikbaar is.

Wij werken met 6 magazijnen in Europa. Ons geautomatiseerde inkoopsysteem vergelijkt meerdere keren per dag beschikbaarheid en prijzen. Zo tonen we steeds het artikel met de snelste levertijd voor de beste prijs.

Hoe weet ik zeker dat de banden die ik bestel er zijn?

Zodra je een bestelling plaatst en de betaling is afgerond, wordt je order direct verwerkt en worden de banden gereserveerd in het magazijn.

Je ontvangt daarna automatisch een bevestiging per e-mail met als onderwerp: “Je bestelling bij Bandensupermarkt is nu afgerond”.
Pas op dat moment is de bestelling definitief en zijn de banden officieel voor jou vastgelegd.

In zeldzame gevallen – bij kleine voorraden – kan het voorkomen dat een ander nét voor jou dezelfde banden bestelt. Als dat gebeurt en het artikel toch niet meer beschikbaar blijkt, nemen wij via email contact met je op en ontvang je uiteraard je geld terug.

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kunt bij ons veilig en eenvoudig betalen met:

Voor Nederland:

  • iDEAL

  • iDEALin3

  • Klarna (achteraf betalen, gespreid betalen etc.)

  • Riverty

Voor België: 

  • Bancontact

  • KBC/CBC

Wil je achteraf betalen of in delen via Klarna, iDEALin3 of Riverty? Dat kies je eenvoudig bij het afrekenen. Hiervoor rekenen wij een toeslag van 5% over het totale orderbedrag.
Op de website van die bedrijven lees je meer over hoe het werkt.

Let op voor Belgische klanten:
De levering van bestellingen van Belgische klanten is alleen mogelijk op een afleveradres in Nederland.
Dit komt door afwijkende wetgeving en hogere kosten voor bandenverwerking in België.

Wanneer wordt mijn order verwerkt?

De verwerking van je bestelling begint zodra je betaling succesvol is afgerond.
Voor alle onderstaande betaalmethoden geldt: de order wordt direct verwerkt en verzendklaar gemaakt.

Wanneer wordt mijn order verwerkt?

De verwerking van je bestelling begint zodra je betaling succesvol is afgerond.
Voor alle onderstaande betaalmethoden geldt: de order wordt direct verwerkt en verzendklaar gemaakt.

Betaalmethode Verwerkingstijd
iDEAL Meteen na betaling verwerkt
iDEAL in3 Meteen na goedkeuring verwerkt
Bancontact Meteen na betaling verwerkt
KBC/CBC Meteen na betaling verwerkt
Klarna Meteen na goedkeuring verwerkt
Riverty Meteen na goedkeuring verwerkt

IBAN (alleen bij handmatige overschrijving)

Bank: RABO Bank
Rekeninghouder: Bandensupermarkt
IBAN: NL46 RABO 0330 1366 90

Let op: gebruik altijd je ordernummer als betalingskenmerk.
Houd er rekening mee dat handmatige overschrijvingen 1 tot 2 werkdagen verwerkingstijd kunnen hebben.
Deze betaalmethode is niet mogelijk voor bestellingen via onze webshop.

Hoe worden de banden geleverd?

De banden worden bezorgd via een koeriersdienst, meestal DPD. Afhankelijk van het land en het magazijn kunnen dit ook DHL of GLS zijn.

Zodra je bestelling is verwerkt, wordt het pakket aangemeld bij de koerier en verzonden vanuit het magazijn waar de voorraad ligt.

Levering in flatgebouwen hoe gaat dat?

Als je in een flat woont – dus meerdere verdiepingen, gemeenschappelijke hal, mogelijk lift of trappen – dan zijn er enkele zaken waar je rekening mee moet houden:

  • Bezorglocatie: De bezorger levert doorgaans bij de voordeur van het opgegeven adres. Als dat een flat is, betekent dat vaak bij de portier, of in de centrale hal of eventueel op de begane grond, afhankelijk van de interne logistiek en de grootte/gewicht van de zending.

  • Toegang & bereikbaarheid: Omdat autobanden vrij groot/ zwaar zijn, is het handig als de bezorger goede toegang heeft — lift aanwezig, geen smalle trappen, vrij van obstakels.

  • Melden van bijzonderheden: Bij het adresveld kun je vaak extra aanwijzingen geven (“levering bij huisnummer 12, ingang B, afdeling 3e verdieping links”) zodat de bezorger weet waar hij moet zijn.

  • Montagepartner optie: In flat‐situaties kan het handiger zijn om de banden rechtstreeks naar een montagepunt/garage te laten bezorgen, in plaats van naar je huisadres. Dan hoef je zelf de banden niet te verplaatsen. Je kunt dit kiezen bij het veld afleveradres.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestel je op een werkdag vóór 14:00 uur en is de betaling afgerond? Dan wordt je order meestal nog dezelfde dag aangemeld bij de koerier.
De levering vindt dan doorgaans plaats op de volgende werkdag.

Bij drukte bij de vervoerder kan de bezorging 1 tot 2 werkdagen extra duren.

Onze magazijnen verzenden banden in grote containers met 500 tot 1.000 banden tegelijk.
Daarom kan het voorkomen dat jouw bestelling uit meerdere pakketten bestaat die op verschillende momenten geleverd worden.

Let op: we verzenden vanuit meerdere magazijnen in Europa. Daardoor kan de levertijd variëren afhankelijk van de locatie en beschikbaarheid.

Extra levertijd in het wisselseizoen

In de drukke bandenwisselperiodes – maart/april (zomerbanden) en oktober/november (winterbanden) – is het extra druk bij onze magazijnen én de vervoerders.

Houd in deze maanden rekening met 1 tot 2 werkdagen extra levertijd.
Wil je de banden snel in huis hebben? Dan kan het soms sneller zijn om deze lokaal bij een garage of bandenspecialist te halen.

Krijg ik een Track & Trace-code?

Ja. Zodra de Track & Trace-link of pakketnummers beschikbaar zijn, ontvang je die automatisch per e-mail.

Let op: tussen de verzendbevestiging en de beschikbaarheid van Track & Trace kan 1 tot 2 werkdagen zitten.
Dat komt doordat de banden al klaarstaan voor verzending, maar pas traceerbaar zijn zodra de koerier de eerste scan maakt.

Sommige magazijnen bieden geen tracking aan. In dat geval ontvang je wél een verzendbevestiging, maar geen Track & Trace-link.

Moeten er altijd vier winterbanden gemonteerd zijn?

Ja. Voor optimale veiligheid is het belangrijk om vier winterbanden te monteren.
Alleen dan blijft je auto stabiel bij remmen, sturen en optrekken op sneeuw, ijs of koude natte wegen.

Twee winterbanden (bijvoorbeeld alleen op de vooras) zorgen voor onbalans en zijn zelfs gevaarlijk in bepaalde situaties.

Wat is het sneeuwvloksymbool (3PMSF)?

Je herkent echte winterbanden aan het sneeuwvloksymbool: een sneeuwvlok binnen een berg met drie pieken (3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake).
Sinds 2010 is dit symbool officieel erkend door de Europese Unie als aanduiding voor winterbanden met bewezen winterprestaties.

3PMSF

Let op: het oude M+S-symbool betekent “modder & sneeuw” maar zegt niets over grip of veiligheid.
Sommige zomerbanden hebben dit label zelfs ook, omdat het verplicht is voor verkoop in de VS.

Kortom: let altijd op het 3PMSF-symbool bij aankoop van winterbanden maar zeker ook allseasonbanden.

Wat voor winterband moet ik kiezen?

Bij het kiezen van winterbanden let je op drie belangrijke punten:

  1. 3PMSF-keurmerk
    Alleen dit garandeert echte wintereigenschappen.

  2. Draagvermogen (Load Index)
    Zeker bij zwaardere auto’s en elektrische voertuigen is dit belangrijk.

  3. Snelheidscodering (Speed Index)
    Bij winterbanden mag je één stap lager kiezen dan je zomerbanden, mits je een snelheidssticker op je dashboard plakt met de nieuwe maximumsnelheid.

Twijfel je over deze waarden? Neem contact met ons op of raadpleeg het instructieboekje van je auto.

snelheid winterbanden

Je draagvermogen wordt ook steeds belangrijker tegenwoordig met de opkomst van EV-voertuigen (Elektrische Voertuigen). Deze auto’s zijn een stuk zwaarder door het accupakket wat nodig is. Hierdoor kunnen banden met een hoger draagvermogen nodig zijn.

Wanneer heb ik sneeuwkettingen nodig?

In bergachtige gebieden kunnen sneeuwkettingen verplicht zijn. Dit wordt aangegeven met blauwe verkeersborden met een band en ketting erop.
Dit komt vooral voor op bergpassen en steile wegen bij sneeuwval.

Let op: sneeuwkettingen zijn niet toegestaan op snelwegen – ze kunnen het wegdek beschadigen.

Bekijk onze pagina:
Europese wetgeving voor winterbanden en sneeuwkettingen
voor een overzicht per land van de actuele regels.

Hoe lang heb ik garantie?

Op alle aankopen bij ons geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je altijd recht hebt op een goed product – het moet doen wat je ervan mag verwachten, bij normaal gebruik.

Gaat er onverhoopt iets mis met je bestelling of de geleverde banden? Neem dan direct contact met ons op. We helpen je graag om het op te lossen.

Meer informatie over garantie, herroeping en retourneren vind je op onze pagina:
Retourrecht en retourneren

Aanvraag garantie/claim:

Hoe worden claimaanvragen in de praktijk behandeld?

Hoogteslag (radiale afwijking of “radial runout”) is iets waar fabrikanten en importeurs behoorlijk streng op zijn, omdat het vaak moeilijk te bewijzen is dat het om een fabricagefout gaat en niet om montage, velg, of gebruiksomstandigheden.

Hoe fabrikanten hiermee omgaan bij claims

  1. Eerste beoordeling bij de garage of bandenservicebedrijf

    • De klant meldt een klacht (trilling, bonken, slecht rijcomfort).

    • De band wordt vaak eerst lokaal visueel geïnspecteerd: profieldiepte, beschadigingen, ongelijkmatige slijtage, of zichtbare vervorming.

    • Vaak wordt de band gewisseld of omgewisseld om uit te sluiten dat het de velg of ophanging is.

  2. Metingen in het veld (basisdiagnose)

    • Controle op balanceren (om onbalans uit te sluiten).

    • Soms meten dealers de “radiale slingering” met een klokmeetindicator of een balanceerapparaat dat road force measurement kan doen (zoals Hunter Road Force).

    • Als er geen duidelijke afwijking is, wordt een claim meestal afgewezen.

  3. Retour naar fabrikant / importeur

    • Als de klacht serieus is en onder garantie valt, gaat de band terug naar de fabrikant of importeur.

    • Daar hebben ze speciale testbanken waarmee ze runout, uniformiteit en structurele afwijkingen exact kunnen meten.

    • Er wordt gekeken of de afwijking buiten de interne toleranties van de fabrikant valt (elke fabrikant heeft eigen marges).

  4. Beoordeling van de oorzaak

    • Als de afwijking door fabricagefout komt (bijvoorbeeld verkeerde positionering van gordels, onjuiste vulkanisatie, of materiaaldefect), dan wordt de claim meestal gehonoreerd.

    • Als het lijkt te komen door externe factoren (slechte montage, scheve velg, impactschade, te weinig spanning gereden), wordt de claim afgewezen.

  5. Afhandeling

    • Bij een geldige claim krijg je vaak een credit (gebaseerd op de restprofiel-diepte, dus niet altijd 100%).

    • Bij afwijzing krijg je de band meestal retour met rapport dat het binnen specificaties valt of schade buiten garantie is.

Kunnen er meerder banden met hoogteslag op 1 auto gemonteerd worden?

In theorie: ja, het kan dat alle 4 de banden tegelijk een probleem hebben, maar in de praktijk is dat heel zeldzaam.

Waarom het bijna nooit alle 4 banden tegelijk is

  • Productieproces: Banden worden in batches geproduceerd. Zelfs als er een kleine afwijking is, wordt er tijdens de eindcontrole bij de fabriek al veel uitgefilterd. Dat 4 banden uit dezelfde batch exact hetzelfde probleem hebben en toch door de kwaliteitscontrole glippen, is zeer onwaarschijnlijk.

  • Statistische kans: Bij één band kun je een fabricagefout hebben, bij twee wordt het al zeldzaam, maar bij vier tegelijk is de kans extreem klein.

Wanneer je het wél kan zien bij 4 banden

  1. Montage/uitlijnfouten: Als alle 4 de banden verkeerd gemonteerd zijn (bijv. bead niet goed in de velg gezet), kan dat lijken op een “uniformiteitsprobleem” van alle banden.

  2. Velgen of voertuig: Als de velgen niet rond zijn, of er een probleem in de ophanging zit, zal elke band die je erop zet “slecht” rijden → waardoor het lijkt alsof alle banden defect zijn.

  3. Road force match: Soms zijn de banden op zichzelf binnen tolerantie, maar als alle 4 toevallig slecht “matchen” met de velgen, krijg je op alle posities trillingen of bonken.

Conclusie

  • Technisch mogelijk? Ja, maar bijna nooit door puur fabrieksfouten.

  • Veel waarschijnlijker: het probleem ligt in de montage, velgen, of auto.

Als je dus 4 klachten tegelijk hebt, zou ik altijd eerst velgen en montage controleren vóór je naar de fabrikant gaat met een claim.

Wat staat er allemaal op een autoband?

Elke band bevat markeringen met belangrijke informatie over afmetingen, prestaties en goedkeuringen. Hieronder leggen we uit wat je allemaal kunt aflezen op de zijkant van een band.

Wat staat er op een band

1. Producent (merk)
2. loopvlak benaming / type band
3. Breedte van de band in mm
4. Hoogte / breedte verhouding in %
5. Radiaal band
6. Diameter van de velg in inches
7. Tyre load index (draagvermogen)
8. Speed index
9. Tubeless
10. Productiedatum
11. Slijtage index (1,6 mm)
12. Extra aanduiding voor banden met verhoogd draagvermogen
13. Aanduiding van wintergeschiktheid voor winter- en allseason-banden

Belangrijkste gegevens op een band

  1. Merk & type band – Bijvoorbeeld Michelin Primacy 4

  2. Bandmaat – Bijvoorbeeld 205/55 R16

    • 205 = breedte in mm

    • /55 = hoogte/breedte-verhouding (% van breedte)

    • R = radiaalband

    • 16 = velgdiameter in inches

  3. Load Index (LI) – Het draagvermogen per band (bijv. 91 = 615 kg)

  4. Speed Index (SI) – De maximale snelheid waarvoor de band geschikt is (bijv. V = 240 km/u)

  5. DOT-code – Productiedatum (bijv. 0124 = 1e week van 2024)

  6. TWI-indicator – Slijtage-indicator, geeft aan wanneer het profiel op is (min. 1,6 mm wettelijk)

  7. 3PMSF & M+S – Wintermarkeringen

    • 3PMSF (sneeuwvloksymbool): officiële EU-aanduiding voor winterbanden

    • M+S: modder & sneeuw – géén garantie voor wintereigenschappen

Andere symbolen op de band

Andere symbolen op de band

Aanduiding Betekenis
RF / XL Versterkte band (extra draagvermogen)
TL Tubeless (zonder binnenband)
MO / * / N0–N3 Fabrikant-specifieke banden (Mercedes / BMW / Porsche)
BSW / OWL Zwarte / witte zijwandletters (voor 4×4)
FSL / MFS Velgbeschermer – extra bescherming tegen stoeprandschade
RFT / ROF / EMT / SSR Run-flat technologie – tijdelijk doorrijden bij lekke band
C 104/102 Commerciële banden voor bestelwagens (enkele/dubbele belasting)
CP Banden speciaal ontworpen voor campers en caravans – versterkte zijwanden en hogere drukwaarden

Hoe lees ik de DOT-code?

De DOT-code geeft aan wanneer de band geproduceerd is.

  • Voorbeeld: 2423 betekent: 24e week van 2023

  • Vanaf 2000 gebruikt men vier cijfers

  • Oudere banden (< 2010) met drie cijfers en een driehoek zijn inmiddels vervangen en afgeraden

Wanneer is een band versleten?

Wettelijk minimumprofiel = 1,6 mm, maar dit is eigenlijk al te laat.

  • Zomerbanden: vervangen bij < 2 mm

  • Winterbanden: vervangen bij < 4 mm

Let op de TWI-indicatoren op de band: kleine dwarsbalkjes in de groeven geven aan wanneer je bij het minimum zit.

Waarom is het E-keurmerk belangrijk?

De “E-markering” toont aan dat een band voldoet aan Europese goedkeuring (ECE-norm).
Deze is verplicht sinds oktober 1998. Ontbreekt dit teken op een recent geproduceerde band, dan wordt deze bij keuringen als defect beschouwd.

Wil je méér uitleg?

Bekijk onze pagina over:
Bandenmaten en -markeringen uitgelegd
of neem contact met ons op voor persoonlijk advies.

Ja, nieuwe autobanden worden in de fabriek grondig gecontroleerd voordat ze op de markt komen. De productie van banden is streng gereguleerd, omdat veiligheid hier absoluut centraal staat. Er zijn verschillende technische controles en kwaliteitscontroles die plaatsvinden:

1. Visuele controle

  • Elke band wordt handmatig of met camera’s gecontroleerd op zichtbare fouten (scheurtjes, luchtbellen, verkeerde afwerking, beschadigingen).

2. Uniformiteit en balancering

  • Er wordt getest of de band tijdens het draaien geen trillingen of onregelmatigheden veroorzaakt.

  • Kleine afwijkingen worden vaak direct gecorrigeerd.

3. Röntgen- of laserscan

  • Veel banden worden met röntgenapparatuur doorgelicht om interne fouten (bijv. luchtinsluitingen, verkeerd geplaatste staaldraadlagen) op te sporen.

  • Zo worden problemen ontdekt die je van buiten niet kunt zien.

4. Luchtdichtheidstest (inflation test)

  • Banden worden opgepompt en onder druk gezet om te kijken of ze de luchtdruk vasthouden en geen lekkages hebben.

5. Laboratoriumtesten (steekproefsgewijs)

  • Uit elke productiebatch worden banden apart getest op slijtage, remprestaties, rolweerstand en grip (droog en nat wegdek).

  • Dit gebeurt niet met elke band individueel, maar wel met representatieve exemplaren.

6. Certificering en regelgeving

  • Banden die in Europa verkocht worden moeten voldoen aan de ECE-normen (ECE-R30, R117, enz.).

  • Deze regels gaan over afmetingen, rolweerstand, geluid, grip op nat wegdek en veiligheidseisen.

Kortom: ja, nieuwe banden ondergaan strenge technische en visuele controles in de fabriek voordat ze verkocht worden.

Productie en technische kwaliteitscontrole van nieuwe autobanden

  1. Continue kwaliteitscontrole tijdens productie
    In moderne fabrieken wordt de kwaliteit niet alleen aan het einde, maar gedurende het hele maakproces bewaakt 

  2. Visuele inspectie + vakmensen
    Aan het einde van de productielijn controleert personeel (en/of geautomatiseerde systemen) elke band op uiterlijke onregelmatigheden zoals mishandeling, blaartjes of incomplete vormen 

  3. Röntgen- of magnetische inspectie (X‑ray)
    Voor grote vrachtwagenbanden — en in veel gevallen ook personenautobanden — wordt röntgen of magnetische inductie gebruikt om interne afwijkingen zoals luchtinsluitingen of verkeerd aangebrachte stalen koordlagen zichtbaar te maken 

  4. Uniformiteitsmeting / krachtvariatie
    Speciale machines meten parameters zoals radial force variation, conicity, run‑out, bulges, enzovoort. Banden die buiten de tolerantie vallen worden uitgesorteerd 

  5. Geometrie-, loopvlak- & zijwandmetingen
    Geavanceerde (bijvoorbeeld laser‑ of krachtgebaseerde) systemen meten loopvlakbreedte, sidewall‑geometrie en eventuele onregelmatigheden 

  6. Steekproeven voor labtesten
    Uit elke batch worden steekproeven getest op grip (droog en nat), rolweerstand, slijtage, geluid en andere prestaties 

  7. Breed toepasbare standaarden en audits
    Internationaal gebruikte normen zoals ISO en UTQG (in de VS) reguleren eigenschappen zoals slijtage, grip en temperatuurbestendigheid . Daarnaast worden audits ingezet om consistentie in levering te garanderen 

Krijg ik een factuur bij mijn bestelling?

Ja. Op verzoek sturen wij je de factuur per e-mail toe.

De factuur bevat een volledige uitsplitsing van de kosten, waaronder:

  • Het btw-bedrag

  • De Afvalbeheersbijdrage

  • Eventuele betaal- of verzendtoeslagen

Heb je een bedrijf? Geef dan bij het bestellen je bedrijfsnaam en btw-nummer door, dan zorgen we dat dit ook op de factuur staat.

Wil je de factuur ontvangen? Stuur ons even een mailtje met je ordernummer, dan regelen we het direct.

Verkoop en levering van velgen

Voor velgen verwijzen we je graag naar onze gespecialiseerde website:

www.Velgensupermarkt.nl

Op Velgensupermarkt.nl vind je een ruim aanbod aan velgen, inclusief montagepunten, accessoires en technisch advies.

Voor vragen over velgen, levertijden of maatvoering kun je daar direct terecht.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren of wijzigen?

Zolang de banden nog niet verzonden zijn, kunnen we je bestelling meestal nog annuleren of aanpassen.
Stuur ons in dat geval zo snel mogelijk een e-mail met je ordernummer. Zodra een pakket is aangemeld bij de koerier, kunnen we het helaas niet meer tegenhouden.
Als we de bevestiging hebben gemaild is de order bij ons verwerkt en zijn we dus afhankelijk van de externe magazijnen waar we mee werken.
Ook hier is veel geautomatiseerd dus wijzigen is moeilijk of bijna niet meer mogelijk.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering?

De koerier (DPD of DHL) probeert het pakket bij je aan te bieden. Als je niet thuis bent, dan:

  • Wordt het pakket bij buren afgeleverd

  • Of naar een DPD Pickup Parcelshop gebracht

  • Of er volgt een tweede afleverpoging

Voor vragen hierover kun je ook het beste direct met de koerier contact opnemen.
Hieronder ook van de 3 meest gebruikte koeriers de Track & Trace links naar ieders website:
DPD-Tracking:
DHL-Tracking:
GLS-Tracking:

Leveren jullie ook aan garages of montagepunten?

Ja, dat is geen probleem. Je kunt tijdens het bestellen een afwijkend afleveradres invullen, bijvoorbeeld van je garage of een montagepartner.
Vermeld eventueel de naam van het bedrijf of contactpersoon in het opmerkingenveld.

Zijn de banden die ik koop echt nieuw?

Ja. Wij leveren uitsluitend nieuwe banden vanuit voorraad.
De meeste banden hebben een DOT-code jonger dan 36 maanden, conform VACO-richtlijn.
Wil je banden met een specifieke productiedatum, dan is dit alleen mogelijk voor caravanbanden van het merk GT-Radial.
Hiervan garanderen wij de jongst mogelijke door dit in de omschrijving erbij te vermelden.

Voor andere banden is dat niet mogelijk. We kunnen vooraf niet weten welke medewerker welk exemplaar pickt.
In de magazijnen geldt: oudere DOT-banden worden altijd als eerste gepickt, als er meerdere DOT’s beschikbaar zijn.

Hoe oud mogen banden zijn bij levering?

Volgens de Nederlandse norm mogen banden tot 3 jaar na productie nog als nieuw worden verkocht, mits ze correct opgeslagen zijn.
Onze banden voldoen aan die norm. Dankzij goed voorraadbeheer zijn de meeste banden op dit moment tussen 1 en 2 jaar oud.

Wij kregen regelmatig de vraag wat de DOT-code van een band is. Zoals hiervoor al aangegeven voldoen de banden aan de norm die is gesteld. Daarom gaan we niet kijken wat de exacte DOT-code is van een band. Dit is in Nederland alleen nodig bij caravanbanden en daarom heeft ons caravan-merk GT-Radial per jaar een ander artikelnummer. We bestellen dus altijd banden met de laatst mogelijke DOT.
Bij personenwagenbanden willen mensen dit regelmatig ook weten, alleen omdat de voorraad uit verschillende magazijnen komt is het technisch niet mogelijk dit te doen. Er kunnen ook banden met meerdere DOT-codes in een magazijn beschikbaar zijn. Dan gaat altijd eerst de oudste DOT uit het magazijn.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?

Het kan gebeuren dat je bestelling uit meerdere pakketten bestaat, vooral bij 4 banden of gecombineerde orders.
Soms worden deze pakketten niet op dezelfde dag geleverd, doordat ze in verschillende containers of ritten zitten.

Wacht in dat geval nog 1 werkdag. Ontvang je dan nog steeds niets? Stuur ons even een mail met je ordernummer.

Hoe kan ik contact opnemen met Bandensupermarkt?

Je kunt ons bereiken via:

  • E-mail: info@bandensupermarkt.nl

  • Telefoon: [06-38 40 30 38]

  • Montagevragen: zie de pagina Montagepartners

  • Chat: op onze website kun je ook via de chat contact opnemen tijdens openingstijden (9.00 uur tot 17.00 uur)

Wij reageren meestal binnen 1 werkdag.

Respectvol contact

Wij doen ons best om iedere klant zo goed mogelijk te helpen, via e-mail, telefoon en chat.

We begrijpen dat er soms frustratie kan ontstaan bij vertraging of misverstanden.
Toch accepteren wij geen scheldwoorden, agressieve toon of beledigingen richting onze medewerkers.

Bij onacceptabel gedrag hebben wij het recht om het gesprek direct te beëindigen en verdere communicatie stop te zetten.
In voorkomende gevallen kunnen wij ook besluiten om geen verdere contactmogelijkheden meer aan te bieden.

Bedankt voor je begrip en respect.

Vragen of hulp nodig?

Heb je een vraag over je bandenkeuze, maat of bestelling? We helpen je graag persoonlijk.

Bel ons: 06 - 38 40 30 38

Mail ons: info@bandensupermarkt.nl

Adres: Bandensupermarkt, Oude Litherweg 1, 5346 RN Oss

Bereikbaar: ma t/m vrij van 09:00 tot 17:00 uur

Of gebruik onze live chat (indien beschikbaar) voor een snel antwoord.


Volg ons & bekijk ons assortiment

Blijf op de hoogte van acties, tips & aanbiedingen: