Persbericht 17 april 2024
Continental Breidt E-Mobiliteitsstrategie uit naar Secundaire Merken
Nieuwe producten van Continental’s secundaire merken tonen nu het EV-compatibele logo op de zijwand
Maria Hanczuch, Hoofd Programma Management Private Mobility EMEA: “De banden van ons bedrijf zijn altijd de juiste keuze, ongeacht het type aandrijving”
Hannover, Duitsland, 17 april 2024. Vanaf nu zullen alle nieuw gelanceerde bandenlijnen voor personenauto’s en 4×4’s van Continental’s secundaire merken in Europa het EV-Compatibele logo op de zijwand dragen. Continental breidt hiermee haar productstrategie voor elektrische voertuigen verder uit. Alle nieuwe banden van het bedrijf voldoen aan de hoge eisen van elektrische voertuigen en ondersteunen tegelijkertijd conventioneel aangedreven voertuigen om efficiënt en veilig te rijden.
Naast de bandenzijwand zal Continental het logo ook gebruiken in alle bestelsystemen en marketingmaterialen, zowel online als offline, evenals in de verkoopruimte. Voor geselecteerde huidige bandmodellen van de merken Barum, General Tire, Mabor, Matador, Semperit, Uniroyal en Viking, die al geoptimaliseerd zijn voor elektrische voertuigen, wordt het logo met onmiddellijke ingang in alle bestelsystemen gebruikt.
Op Maat Gemaakte Bandconfiguraties voor Elk Voertuig
Hybride en volledig elektrische voertuigen zijn nu beschikbaar in alle segmenten van personenauto’s, van kleine auto’s tot grote sedans. Net als bij voertuigen met een verbrandingsmotor vereisen elektrische voertuigen unieke bandconfiguraties. Voor voertuigen met een hoge prestatie en een groot bereik, zowel met verbrandingsmotoren als elektrisch, ligt de focus op banden die gericht zijn op handling en kilometerstand, terwijl kleine auto’s banden met lage rolweerstand nodig hebben om brandstof- en stroomverbruik te optimaliseren. In principe profiteren voertuigen van alle aandrijftypes van technologische vooruitgang in bandenontwikkeling.
“Met de komst van elektromobiliteit is onze ontwikkelingsfocus op bepaalde gebieden veranderd. We hebben de afgelopen jaren intensief benut om ons gehele bandenportfolio te optimaliseren voor alle aandrijfsystemen,” zegt Maria Hanczuch, Hoofd Programma Management Private Mobility EMEA bij Continental. “Vandaag kunnen we met overtuiging zeggen dat onze banden altijd de juiste keuze zijn, ongeacht het aandrijfsysteem.”
De huidige bandenstrategie voor elektrische voertuigen biedt ook grote voordelen voor de bandenhandel, omdat Continental de complexiteit van haar productportfolio niet onnodig verhoogt. Dit vereenvoudigt de opslag, bestellingen en logistieke processen en bespaart waardevolle middelen, van de productie tot het monteren van een band.