Bibendum of het Michelin mannetje

Bibendum is door het Amerikaanse tijdschrift Advertising Week, een vakblad voor leiders op het gebied van Marketing, Merken en Publiciteit,  uitgeroepen tot “Icoon van het Millenium”.

Hiernaast is een aantal afbeeldingen van de Michelin mascotte te zien. Er zijn heel veel verschillende weergaven van deze populaire man.

120e verjaardag

De Michelin man vierde vorig jaar zijn 120e verjaardag en deze onderscheiding is natuurlijk een prachtig cadeau. In 1898 kwam Bibendum tot leven door O’Galop en is al sinds het begin veel meer dan een reclamesymbool. Door Adeline Challon-Kemoun belichaamt hij de Michelin-groep met haar waarden, commitment en missie. Bibendum begeleidt weggebruikers tijdens reizen en is woordvoerder voor een betere mobiliteit.

11e plaats

Door het Reputation Institute is het merk Michelin gestegen naar de 11e plaats op de wereldranglijst van merken. Dit komt mede door dit icoon. Bibendum wekt sympathie op en brengt klanten en het merk dichter bij elkaar. Dit is al meer dan 120 jaar een bijdrage aan het succes van Michelin, wereldwijd leider in de bandensector.