Welke techniek gebruikt Dunlop?

Iedere bandenfabrikant gebruikt technieken om zijn banden te verbeteren. Deze technieken hebben allemaal afkortingen of technische namen, vandaar dat we hieronder proberen deze zaken wat duidelijker te maken.

Noise Shield Technologie

Deze techniek gebruikt het bandenmerk Dunlop om het geluid in de auto tot 50% te verminderen.

Noise Shield is een schuimlaag die aan de binnenzijde van de band is aangebracht. Door deze speciale schuimlaag vermindert het geluid binnen in de auto zonder invloed te hebben op de prestaties van de band.

Dit is veel relaxter autorijden omdat er veel minder geluid is. Alleen nog het geluid van de motor.

Noise Shield

*Afhankelijk van het type voertuig, de snelheid van het voertuig en het wegoppervlak. Gebaseerd op interne wegmetingen van voertuigen, getest in februari 2018, januari 2018, november 2017 en oktober 2011 door technici van Goodyear in Luxemburg. Bandenmaat: 225/55R17 op een VW Passat Alltrack en een Ford Kuga, en 255/45R18 op een Audi A7

Multi Blade System

Dit is als de band meerdere soorten lamellen heeft. Elke soort lamel presteert het beste in een bepaalde situatie. Door deze combinatie van lamellen krijg je een band die geschikt is voor uiteenlopende winterse omstandigheden

Specifiek hielzittingsysteem

Dit systeem versterkt de verbinding tussen band en velg, hierdoor krijg je optimale controle en een precieze rijervaring. Het gevoel met de weg is veel beter.

Maximum Flange Shield (MFS)

Dunlop’s MFS systeem is een beschermingssysteem voor de velgrand. Rond de omtrek van de band loopt een rubberprofiel dat een bufferzone voor de velgrand vormt.

Net dit systeem kunnen duren aluminium velgen beschermt worden tegen scherpe stoepranden. Het is niet in alle maten beschikbaar.

Hybrid Overlay-technologie

Deze technologie zorgt ervoor dat 0°-laag van de band minder vervormt zodat de bandomtrek bij hoge snelheid gelijk blijft.

Voordelen hiervan zijn, superieure stabiliteit bij hoge snelheid, gelijkmatige slijtage en goede slijtbestendigheid.

Samengesteld met twee soorten Silica

Deze technologie zorgt ervoor dat door toepassing van deze twee soorten silica er minder slijtage is en een betere acceleratie.

Voordelen zijn goede rem- en acceleratieprestaties, zeer goede handling in zowel zomerse- als winterse omstandigheden en minder slijtage.

Run on Flat banden

Met RunOnFlat-technologie is het mogelijk om met een lek gereden band nog 80 km verder te rijden met een maximale snelheid van 80 km/u.

Deze speciale banden mogen alleen gemonteerd worden op auto’s die zijn ontworpen voor dit type banden en die zijn uitgerust met een waarschuwingssysteem voor bandenspanning.

Voordelen van dit soort banden zijn dat je geen risico’s meer loopt als je een band moet verwisselen op de vluchtstrook langs de snelweg. Je kunt gewoon verder rijden naar een garage zelfs met de lekke band. Ook is het risico op een klapband kleiner.